keskiviikko 4. huhtikuuta 2012

We are the champions


Heipsan! Aamupaino näytti 77 !! Ehkei vielä kannata iloita, parin päivän päästä puntaroin uudelleen. Pari päivää on ruuat menneet tosi hyvin, eilen napsin kyllä cashew-pähkinöitä (suolattomia) mutta ne eivät maailmaa kaada. Äsken kävin juoksemassa, joka ei kyllä ollut tosiaan ihanaa koska tuolla on kylmä niin keuhkoihin sattuu kun vähänkin hengästyy. Mä teen itseni tuolla kyllä nauranalaiseksi, kun kuuntelen sellaista kunnon SHAKE YOUR BOOTY!!!!-musiikkia niin alan itsekin heilumaan juostessani sellaseen tahtiin että... Saapahan muut ulkoilijat ainakin nauraa :D

Mä olen varma, että mun jaloilla ja näillä läskeillä on joku erottamaton rakkaussuhde. Mun jalat eivät tahdo että mä urheilen! Kävellessä tuolla asfaltilla mun sääriin luiden kohdalle (penikoihin?) sattuu ihan älyttömästi ja särkee, juostessa kipu ei tunnu niin voimakkaasti. Toisesta vaivasta olenkin tainnut puhua täällä, nimittäin jumpassa mun jalkapohjiin iskee tosi kova kipu jolloin ootan kuumeisesti että tehtäisiin vaikka vatsalihaksia jotta pääsisin istumaan... Lääkärit eivät osanneet kertoa mikä mun jalkoja vaivaa, käskivät vain ostaa uudet kengät. Ja jumalauta mä ostin juuri melkein sadan euron aerobic-kengät, en todellakaan pistä toista satasta "parempiin".

Nyt kituutan itseäni vielä hetken lankkuasennossa ja muutamalla vatsalihasliikkeellä ja painun pehkuihin. Toivottavasti huomenna ennen töitä ehdin lenkille! Adios :)

8 kommenttia:

  1. Miulle tuli viime viikonloppuna myös tuota sääriluiden särkyä :l suvussa on muutenkin penikkatautia, joten ilmeisesti sama vaiva nostaa minullakin päätään. Eikä siihen vissiin mitään elämää suurempia hoitokeinoja ole, muutakun lepo ja jotkut vaimentavat kengänpohjalliset (+leikkaus).

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nojoo, rasittavaa ettei ole mitään muuta keksitty :(

      Poista
  2. Hei, tähän halusin kommentoida omia kokemuksiani.
    Kävellessä tai juostessa minulla ei koskaan satu jalkoihin.

    Ryhmätunneilla (Pump, Combat, Vive, Zumba) en ole voinut käyttää kenkiä kamalan kivun puolesta, joka iskee jalkapohjiini. Aiemmin minulla oli käytössä vanhat lenkkarini ja luulin vian johtuvan niistä. Minulla on aika leveä jalkapohja, joten päätin ostaa uudet sisäliikuntakengät. Minulle myytiin komeat pinkit vajaalla sadalla eurolla, kuulemma huipputuote. Olin toiveikas seuraavalla tunnilla uusien kenkien kanssa, mutta turhautuminen iski äkkiä, kun jalat kipeytyivät jo parin askelkuvion jälkeen...

    Nykyään olen jumpannut pelkät sukat jalassa eikä jalkoja särje. Olen harkinnut kokeilevani vielä äitini kenkiä, sillä ne ovat hieman leveämmät (tosin hänen jalkansa on kahta kokoa pienempi kuin minun).

    Hope? Where are you?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla on todella leveät jalat, mahtaisikohan johtua siitä? Ja sama täällä, ilman kenkiä ei satu ollenkaan. Onkohan jalat sitten siellä kengässä niin puristuksissa ettei veri kierrä kunnolla tms...

      Poista
  3. Penikoihin sattuminen johtuu juurikin asfaltilla kävelemisestä/juoksemisesta. Jos lenkkarit/kengät eivät ole sopivat asfaltille, on asfaltti liian kova ja tärähtää jalka joka kerran asfalttiin. Eli suosittelen joko tekemään lenkit hiekalla tai ostamaan asfaltille soveltuvat lenkkarit. :)

    http://dietbitchh.blogspot.com/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Okei, hyvä tietää! No mun on kyllä jo aikakin ostaa uudet ulkojuoksukengät, kiitos vinkistä :)

      Poista
  4. Heissan! Annoit mulle hyvän vinkin mun blogiin ja nyt ajattelin tulla katselemaan sinun blogiasi. Oli piristävää luettavaa :) Noista jalkakivuista... Valmentajani sanoi tässä taannoin että suomessa käytetään liikaa bronaatio tuettuja kenkiä, joka altistaa jalan väärään asentoon juostessa, jos sellaiseen tukeen ei oikeasti ole tarvetta. Urheilukaupat ainakin kannustaa usein ostamaan sellaisia kenkiä. Eli kannattaa tarkistaa kengät. Vika kuulemma kiputinteissa usein (ei aina) johtuu kengästä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! :) Okei, mä kyllä tarkistan nyt kengät heti, hyvä vinkki!

      Poista

Kommenttiasi tarvitaan, KIITOS!